استقبال دکتر حسن بیگی از هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد برای بازدید از دانشگاه خوارزمی

 | تاریخ ارسال: 1402/11/18 | 
در روز یکشنبه تاریخ  ۸ بهمن ۱۴۰۲، هیات اعزامی دانشگاه تکنولوژی بغداد مورد استقبال رسمی رئیس محترم دانشگاه خوارزمی دکتر حسن بیگی و رئیس دفتر حوزه ریاست جناب آقای دکتر زارعی قرار گرفتند. آیین استقبال در دفتر ریاست محترم دانشگاه و با حضور رئیس محترم دانشگاه، معاون محترم پژوهشی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، و نیز مدیران حوزه روابط بین الملل برگزار شد.
در این دیدار، دکتر حسن بیگی ضمن خوش آمدگویی به هیات پنج نفره اعزامی که متشکل از برخی روسای دانشکده ها و بخش های مختلف مدیریتی دانشگاه تکنولوژی بودند ابتدا تاریخچه مختصری از دانشگاه خوارزمی بعنوان اولین نهاد آموزشی عالی در ایران ارائه کرد. در ادامه ایشان با برشمردن اهداف، برنامه میان مدت و بلند مدت دانشگاه خوارزمی برای توسعه بین المللی سازی و توجه به نیازهای جامعه بین المللی برای برخورداری از خدمات دانش محور ابراز امیدواری کرد که همکاری با دانشگاه تکنولوژی بغداد به تحقق این اهداف شتاب بیشتری بدهد. ایشان همچنین با ارائه گزارشی از توانمندی های دانشگاه خوارزمی برای تعامل با طرف عراقی توجه به علم باز و نیز رویکرد جدید جهانی برای جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی را افق جدید روبروی دانشگاه عنوان کردند و ابراز امیدواری کردند که طرفین بتوانند با بهره گیری از ابزارها و توانمندهای خود گام های مهمی در جهت توسعه پایدار دو کشور بردارند.
در ادامه مدیر روابط بین الملل دانشگاه تکنولوژی دکتر لیث سالم صبری به نمایندگی از دکتر احمد الغبان رئیس محترم دانشگاه تکنولوژی ضمن سپاسگزاری از قبول میزبانی دانشگاه خوارزمی و تقدیم سلام رئیس محترم آن دانشگاه، شیلد دانشگاه تکنولوژی را به رسم یادبود و ابزار همبستگی تقدیم جناب آقای دکتر حسن بیگی ریاست محترم دانشگاه خوارزمی کردند. ایشان با تاکید بر توانمندی های متقابل دانشگاه تکنولوژی بعنوان دانشگاه رتبه یک تکنولوژی عراق ابراز امیدواری کردند که این دیدار بتواند به تحقق اهداف بین المللی دو دانشگاه در قالب فعال سازی تفاهم نامه منعقده فی مابین دو دانشگاه کمک کند.
لازم به ذکر است که پیش از این دانشگاه خوارزمی در اواخر مهرماه گذشته در جریان هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد مقدس برگزار شد، موفق شد تفاهم نامه ای با برخی از مهمترین دانشگاه های عراق از جمله دانشگاه تکنولوژی بغداد به امضا برساند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3450 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر